Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

6.3.14

Επαφές Eurocontrol-Λευκωσίας για σύσταση εταιρείας για τον εναέριο έλεγχο της Κύπρου


Λεκωσία: Σε επαφή με το Eurocontrol βρίσκεται το Υπουργείο Συγκοινωνιών για τη σύσταση ανεξάρτητης Αρχής που θα έχει την ευθύνη της αεροναυτιλίας, δηλαδή την άσκηση του εναέριου ελέγχου της Κύπρου.

Η Επιτροπή Συγκοινωνιών της Βουλής ενημερώθηκε από τον αρμόδιο υπουργό για θέματα λειτουργίας, στελέχωσης και ασφάλειας πτήσεων όσον αφορά το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Αντώνης Αντωνίου, είπε ότι τα προβλήματα είναι πολλά και δύσκολα και δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν αποσπασματικά.
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, διεξάγεται τώρα ένας διάλογος για αναδιοργάνωση του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας και ήδη το Υπουργείο Συγκοινωνιών είναι σε επαφή με το Eurocontrol για σύσταση ανεξάρτητης εταιρείας που θα έχει την ευθύνη της αεροναυτιλίας, δηλαδή την άσκηση του εναέριου ελέγχου της Κύπρου.

Πρόσθεσε ότι το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας θα περιοριστεί στην αδειοδότηση, στην πιστοποίηση, στην εκπαίδευση και στην εποπτεία.

Απαντώντας σε ερώτηση, διευκρίνισε ότι όπως γίνεται σχεδόν και στις υπόλοιπες 39 χώρες-μέλη του Eurocontrol, θα λειτουργήσει μια ανεξάρτητη εταιρεία που έχει την ευθύνη του κέντρου εναέριου ελέγχου, με ιδιώτες. Εξέφρασε την ανησυχία της Επιτροπής για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στον εναέριο χώρο της Κύπρου, κάτι που οφείλεται στη λειτουργία του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.

Όπως είπε, σήμερα διακινούνται 280 χιλιάδες αεροπλάνα και περίπου 20 εκατ. επιβάτες. Αυτό, ανέφερε, «είναι ανησυχητικό γιατί η Τουρκία προσπαθεί να εκμεταλλευθεί αυτή την αδυναμία και να δώσει κάποιο ρόλο στο παράνομο κέντρο ελέγχου στην Τύμβου». «Είναι γι’ αυτό το λόγο που και η Επιτροπή και το Υπουργείο, μαζί, θα προσπαθήσουμε να βρούμε εκείνους τους τρόπους, ούτως ώστε να διορθωθούν όλα εκείνα τα προβλήματα και να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα θέματα που αντιμετωπίζει σήμερα το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας», σημείωσε.  

Ο κ. Αντωνίου αναφέρθηκε και στο θέμα της αξιολόγησης του συστήματος δημόσιων μεταφορών που εξέτασε η Επιτροπή. Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, διανύουμε τον τέταρτο χρόνο λειτουργίας του συστήματος και υπάρχουν ακόμη μεγάλα προβλήματα, όπως οι απειλές για απεργίες από τους εργαζομένους γιατί καθυστερούν να γίνουν οι πληρωμές από το Υπουργείο προς τους ανάδοχους φορείς.  

Στάθηκε στο θέμα της μη σύστασης και λειτουργίας της Συμβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών που θα έπρεπε να είχε συσταθεί το 2012, η οποία θα έχει την ευθύνη αξιολόγησης του συστήματος, θα προτείνει λύσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων όπως παραδείγματος χάριν τα στέγαστρα, οι στάσεις, η πληροφόρηση του κοινού.  
Ο κ. Αντωνίου ανέφερε ότι σήμερα χρησιμοποιεί τις δημόσιες μεταφορές το 4% του πληθυσμού σε σχέση με 2% του πληθυσμού το 2010, δηλαδή σε τέσσερα χρόνια επήλθε αύξηση μόλις 2%.  Ανέφερε ωστόσο, ότι σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε η Επιτροπή έχει αρχίσει διάλογος για να καταλήξουν στους κανονισμούς και σε τρεις - τέσσερις μήνες θα αρχίσει λειτουργία η Συμβουλευτική Αρχή.

Για τα κόμιστρα, ανέφερε ότι η Επιτροπή ενημερώθηκε για το διάταγμα του υπουργού που θα ισχύει από την 1η Απριλίου και για το μηνιαίο εισιτήριο το οποίο θα είναι της τάξης των 10 ευρώ.  Επίσης, πρόσθεσε, η κάθε σχολική μονάδα θα βλέπει τις περιπτώσεις μαθητών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με στόχο την παροχή δωρεάν εισιτηρίου στους μαθητές που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν.

Τα χρονίζοντα προβλήματα, η αβεβαιότητα που υπάρχει και η μη επίλυση έχουν δημιουργήσει σοβαρά ζητήματα με αποτέλεσμα να ροκανίζεται ο ιστός των δημόσιων μεταφορών, δήλωσε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Αντρέας Φακοντής, προσθέτοντας ότι χρειάζεται ο καθορισμός χρονοδιαγράμματος για διεξαγωγή διαλόγου.
Ο κ. Φακοντής είπε ότι το κόμμα του χαιρετίζει την επαναβεβαίωση της Κυβέρνησης για στήριξη των δημοσίων μεταφορών, λέγοντας ότι αναμένει να το δει αυτό στην πράξη με την επίλυση των διαφόρων προβλημάτων.

Για τα κόμιστρα, ο κ. Φακοντής είπε ότι ενώ λήφθηκε απόφαση σε επίπεδο Υπουργικού Συμβουλίου για εφαρμογή του μέτρου των δέκα ευρώ για τις σχολικές διαδρομές, παρουσιάζεται αργοπορία και το μέτρο θα αρχίσει να ισχύει από πρώτη Απριλίου. Σύμφωνα με τον Βουλευτή του ΑΚΕΛ, ο υπουργός έχει παραδεχθεί ενώπιον της Επιτροπής ότι υπήρξε ουσιαστική μείωση έως και 40%  των μαθητών που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία, καλώντας την Κυβέρνηση να δει το ζήτημα.

Ανέφερε ότι υπάρχουν ομάδες πληθυσμού που αδυνατούν να καταβάλουν και αυτά τα δέκα ευρώ και με βάση τα λεγόμενα του Υπουργού,  θα συσταθούν ομάδες στα σχολεία με στόχο να εντοπιστούν τα άπορα παιδιά και να τους παραχωρείται κάρτα δωρεάν.
Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Νίκος Νικολαϊδης, δήλωσε ότι το κόμμα του θεωρεί πως το σύστημα των δημοσίων μεταφορών πρέπει να στηριχθεί κατά τρόπο ουσιαστικό, προσθέτοντας ότι χρειάζεται καλή θέληση και τεχνοκρατικές προσεγγίσεις, ώστε το σύστημα αυτό να λειτουργεί με τρόπο που να ικανοποιεί τον Κύπριο πολίτη εν μέσω κρίσης.

Συμπλήρωσε ότι το σύστημα λειτουργεί εδώ και τέσσερα χρόνια και υπάρχουν οι δυνατότητες αναπροσαρμογών και βελτιώσεων, οι οποίες όμως να γίνονται κατόπιν συνεννόησης και με διάλογο. Είπε ότι δεν είναι επιλογή η κατάργησή του και φαίνεται ότι και ο ίδιος ο υπουργός Συγκοινωνιών ασπάζεται τη θέση αυτή και άρα πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες για να επιλυθούν τα διαχρονικά ζητήματα.

Για τα θέματα που άπτονται της λειτουργίας του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, ο κ. Νικολαϊδης τα χαρακτήρισε ευαίσθητα γιατί έχουν να κάνουν με θέματα ασφάλειας πτήσεων και FIR και πρέπει να αντιμετωπιστούν με πολιτική βούληση, να προωθηθούν λύσεις και να υπάρξει απαιτούμενη συναντίληψη. Είπε ακόμη ότι και για τα θέματα του θεσμικού ρόλου, των υποδομών, του εξοπλισμού και της κατάρτισης του προσωπικού του τμήματος πολιτικής αεροπορίας υπάρχει βούληση και από πλευράς Βουλής αλλά και εκτελεστικής εξουσίας ώστε να επιλυθούν.

Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου