Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

28.10.13

Ένας φανταστικός διάλογος με έναν ιδανικό ακελικό.

Α - Να σε ρωτήσω κάτι;
Μ - Να με ρωτήσεις ότι θέλεις.
Α - Το 2008 ψήφισες Χριστόφια;
Μ- Φυσικά ψήφισα Χριστόφια. Όχι μόνο ψήφισα Χριστόφια αλλά έκανα και προεκλογική για τον Χριστόφια.
Α- Ε τωρά γιατί φωνάζεις;
Μ- Τί εννοείς γιατί φωνάζω;
Α- Ε δεν ήξερες τί σημαίνει αστική διαχείριση; Γιατί φωνάζεις σήμερα; Εσύ δεν έχεις ευθύνη;
Μ- Ψηφίσαμε τον Χριστόφια για να λύσει το Κυπριακό, όι για να κόφκει πορτοκκάλια με τον Νετανιάχου, την Μέρκελ και την Λαγκάρντ. Τί θέλεις να μου πεις, πως δεν δικαιούμαι να ασκώ κριτική επειδή όφειλα να γνωρίζω τί εστί αστική διαχείριση;
Α - Ναι όφειλες να γνωρίζεις. Διότι το ΑΚΕΛ σου τα είπε από το 2008 και για το Ισραήλ και για την Ε.Ε. Άλλο αν εσύ ή εγώ δεν τα καταλάβαμε..
Μ - Δηλαδή το 2008 το ΑΚΕΛ όταν μου μιλούσε για "δίκαιη κοινωνία" και για "δίκαιη λύση του Κυπριακού" εννοούσε τις χώρες του ΝΑΤΟ στα ενεργειακά και το καλό μνημόνιο για "δίκαιη κοινωνία"; Και εγώ τώρα πρέπει να αυτομαστιγωθώ γιατί δεν τα κατάλαβα; Και άρα να αναλάβω την ευθύνη με τη σιωπή μου;

Α - Κάνεις αστική διαχείριση. Επιλέγεις το Ισραήλ γιατί αυτό συμφέρει την αστική τάξη της χώρας σου.
Μ - Όχι συγνώμη. Το Ισραήλ δεν συμφέρει μόνο την αστική τάξη της χώρας μου. Συμφέρει επίσης την αστική τάξη της Ελλάδας. Στρώσαμε το χαλί στον Σαμαρά και μετά στο Νίκο.  Οπόταν προκύπτουν και άλλα ερωτήματα ξέρεις...
Α - Τί ερωτήματα;

Μ - Ε, δεν ήταν πολύ εύκολη τελικά η νίκη Χριστόφια; Πως γίνεται στην πιο φλεγόμενη περιοχή του κόσμου να είχαμε μια εκλογή με το πάσο μας ενός "κομμουνιστή" προέδρου; Γιατί κατά την εκλογή του Μαδούρο έγινε το έλα να δεις για να ανακοπεί; Λιγότερο σημαντική είναι η Μέση Ανατολή από την Λατινική Αμερική για τις ΗΠΑ; Λογικά δύο τινά υπάρχουν. Ή η εκλογή αυτή είχε την έγκριση των ΗΠΑ και της Ε.Ε εκ των προτέρων γιατί θεωρήθηκε "ακίνδυνη" εν γνώση του ΑΚΕΛ ή το ΑΚΕΛ παγιδεύτηκε στη βάση ενός μακροχρόνιου σχεδίου των ΗΠΑ και της Ε.Ε για την περιοχή και για την Κύπρο.
Α - ......
Μ - Οπόταν εγώ ρωτώ: Αν δεν ξέρατε το 2008 και έχετε παγιδευτεί, τώρα που ξέρετε, γιατί μου πουλήσατε το 2013 τον Μαλά για πρόεδρο;
Α- Ο Μαλάς ήταν ζήτημα πολιτικής επιβίωσης.
Μ - Εννοείς ζήτημα ποσοστών..
Α - Όχι εννοώ ζήτημα επιβίωσης. Να πάρεις χρόνο, να επεξεργαστείς το τί έχει συμβεί από το 2008 και μετά...η αυτοκριτική είναι επίπονη και μακροχρόνια...
Μ - Και πως θα γίνει αυτή η αυτοκριτική; Με το φρεσκάρισμα; Ή μήπως να θεωρήσω πως το ΑΚΕΛ έχει την δύναμη να αυτοαναιρέσει τις "υπογραφές και τις δεσμεύεσεις του" κατά την πενταετία; Υπάρχουν ιδεολογικές διαφορές εντός; Υπάρχουν. Υπάρχει αντι-κομμουνισμός εντός; Υπάρχει.
Α - .....
Μ - Εξάλλου το ΑΚΕΛ θέλει να προβάλει την εικόνα ενός τίμιου και αγωνιστικού κόμματος που δεν δίστασε να αποβάλει μέχρι και τον γ.γ του κάποτε για να σώσει την αριστερά από τον κίνδυνο μιας λανθασμένης πολιτικής. Θεωρείς πως το ΑΚΕΛ έχει σήμερα τη δύναμη να πράξει κάτι ανάλογο; Εγώ δεν νομίζω...
Πιθανότερο νομίζω είναι, πως προκειμένου να σώσει την υστεροφημία της ηγεσίας του, να παρασύρει το κόμμα σε ένα δρόμο εντελώς καταστροφικό. Εξάλλου υπήρχε και μια λιγότερο καννιβαλική λύση από το να αναγκάσει τα ηγετικά στελέχη να πάρουν το κόστος της πενταετούς διαχείρισης μέσω κάποιων αποβολών.
Α- Ποιά είναι η λιγότερο καννιβαλική λύση;
Μ - Είναι το καταστατικό συνέδριο. Αν δεν συγκαλείται σήμερα ένα καταστατικό συνέδριο υπάρχει προφανώς λόγος. Και ο λόγος δεν είναι η δύναμη της αυτοκριτικής. Αλλά είναι η ιδεολογική διαφθορά εντός του κόμματος αυτών που πεπεισμένα ακολουθούν τη γραμμή της πενταετίας...άρα που φτάνουμε;
Α - Πού φτάνουμε;
Μ - Στο ότι δεν ξέρουμε αν όντως το ΑΚΕΛ παγιδεύτηκε ή αν εντέλει το ΑΚΕΛ παγίδευσε το εκλογικό σώμα και την αριστερά σε μια πορεία με την υπόσχεση της λύσης του Κυπριακού που κατέλειξε να σημαίνει τον Ευρωμονόδρομο και τον άξονα Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας, τα μνημόνια και τα λοιπά...Άρα καταλήγω και κάπου αλλού;
Α- Να ακούσω.
Μ - Πως δεν μπορείς να μου λες, πως όφειλα να ξέρω και πως σήμερα απαιτώ να ξέρω αν έτυχα εκμετάλλευσης στις εκλογές του 2008.
Α - Πρέπει όμως να καταλάβεις και εσύ κάτι...
Μ - Ναι να καταλάβω, τί;
Α - Ότι εγώ έχω μια κομματική ταυτότητα. Ότι όφειλα να ξέρω. Ότι δεν μπορώ να πηδήξω από το καράβι πετροβολώντας τους άλλους. Και ότι οφείλω να αναλάβω τις ευθύνες μου κάνοντας την κριτική μου και την αυτοκριτική μου στα σώματα. Και ότι οφείλω να δείξω κάποια εμπιστοσύνη σε αυτό το κόμμα.
Μ - Φυσικά, είναι πολύ σεβαστό αυτό. Αλλά μέχρι πότε; Αυτό μόνο να μου διευκρινήσεις. Μέχρι πότε θα ευοδώσει και θα δώσει αποτελέσματα αυτή η αυτοκριτική; Πριν ή μετά που θα έχουμε γαμήσει την περιοχή και τα εργατικά και κομμουνιστικά κινήματα της περιοχής μας;...πριν ή μετά που θα έχουμε κλείσει το κυπριακό...αυτό μόνο να μου διευκρινήσεις...
Α - Εντάξει αλλά εγώ θέλω να αναλάβω τις ευθύνες μου από μέσα...όχι απλά να φωνάζω για τον οποιονδήποτε άλλο..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου